Saturday 22 October 2016

Sarmale in foi de spanac

Ingrediente:
  • carne (piept de pui, vita)
  • orez
  • marar
  • 2 cepe mici
  • 3 catei de usturoi
  • cimbru, oregano, nucsoara
  • bulion de casa din rosii si ardei
  • foi de spanac
Ideea de a incerca sarmale din foi de spanac a venit de la un mesaj dintr-un grup de pe Facebook.  Se pare ca exista inlocuitori cu succes a foilor de varza sau vita de vie, se poate face si din stevie ceea ce voi si face cand voi gasi la piata. Pentru copii mici si/sau cei care se baloneaza de la foile de varza este chiar recomandat.

Sa trecem la reteta. Gasirea foilor potrivite de spanac a fost o provocare, spanacul fiind foarte fraged si foile greu de rulat. Cred ca o solutie ar fi fost sa le oparesc putin inainte dar eram in graba. In schimb am taiat putin din nervura fara sa stric frunza. Dupa ce alegem frunzele potrivite trecem le pregatirea umpluturii.

In bolul de la robot punem carnea, ceapa, usturoiul, condimentele la alegere si dupa gust, bulionul si mixam bine. Apoi adaugam orezul si suntem gata de rulat. Nu am trecut cantitatile pentru ca acestea sunt variabile in functie de preferintele fiecaruia. Eu am avut 200g piept de pui, 200g carne vita, 3 linguri orez.

Eu am fiert sarmalele in 2 vase mici de lut pe fundul carora am asezat frunze de spanac, cate o boaba de ienibahar, o jumatate de frunza de dafin, 1 fir de marar. Apoi am asezat sarmalele formate, am turnat cate 2 linguri de ulei deasupra, bulion de casa si apa cat sa le acopere. Apoi am acoperit sarmalele cu alte foi de spanac, am pus capacul si am asezat vasele in cuptor la foc mare pentru aprox 1h.
La nevoie se mai poate adauga apa dar atentie sa fie fierbinte altfel in functie de vasul folosit il puteti compromite.
Se servesc cu mamaliga sau ca atare. Eu nu am adaugat niciun pic de sare dar se poate adauga dupa gust la servire pentru adulti si/sau copii mari.
Pofta buna!



Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu