Thursday 27 October 2016

Supa de pui cu galusti din mei

 Ingrediente:
>> supa:
  • carne de pui de curte, eu am avut 3 pulpe intregi
  • 1 morcov
  • 1 ardei gras
  • 1 ceapa mare
  • 1 jumatate de telina
  • 1 radacina pastarnac

>> galusti:
  • mei macinat, vezi mai jos descrierea procesului, nu se macina meiul ca atare ca este amar si de altfel nu recomand faina de mei din acelasi motiv
  • 1 ou
Aceasta reteta incepe cu prepararea meiului pentru galusti. Asa cum am spus si aici, meiul decorticat se spala bine in mai multe ape intrucat detine un strat protector natural cu gust amar, numit saponina. Se lasa la hidratat peste noapte in apa cu zeama de la lamaie. A doua zi se spala bine si se foloseste in preparate.

A doua zi, l-am spalat bine, am incins cuptorul la maxim, am asezat meiul intr-un vas de ceramica tapetat cu hartie de copt si am bagat vasul in cuptor stingand focul si lasand meiul sa se dezhidrateze. Apoi l-am macinat in rasnita de cafea careia i-am gasit o intrebuintare. Asa arata faina de mei:

 
Pentru supa se pune carnea la fiert impreuna cu legumele taiate grosier. De oricate ori am carne de pui de curte prepar supa in acest fel inainte, apoi scot legumele taiate grosier, adaug altele taiate ca pentru supa/ciorba si continui prepararea. Cateodata pastrez putina supa si o pun la congelator intr-o casoleta si o folosesc ulterior la o mancare.

De aceasta data eu am fiert supa intr-un vas de lut la cuptor, a stat cam 4h in cuptor la foc mare. Gustul a fost deosebit de bun datorita carnii de pui de tara si vasului in care am pregatit supa.

O parte din supa am pastrat-o pentru supa cu galusti, mare parte s-a transformat in ciorba de perisoare.

Asa cum am descris si aici, galustile se prepara chiar imediat inainte de a le adauga in supa altfel nu ies pufoase. Se bat ouale cu o furculita, apoi se adauga meiul. Eu am folosit o jumatate de ou (am batut oul intr-un castron si am transferat in alt castron jumatate din cantitate, vroiam sa fac o mica supa pentru cel mic) si 3 lingurite si jumatate din faina de mei preparata anterior. Consistenta este exact aceeasi ca si atunci cand folositi grisul. Cu o lingurita adaugam compozitia de galusti in supa, ele se vor umfla la fiert. Fierbem galustile in supa pentru aproximativ 15min. Daca incercand sa sectionati o galusca vi se pare ca e inca tare mai lasati 2-3min.

Supa se serveste ca atare calda sau rece dupa preferinta. Copilul nu va face diferenta intre galustile din gris si acestea din mei, iar ca beneficii meiul este net superior si in plus nu contine gluten.
Pofta buna!

Nota: eu nu am folosit de aceasta data ulei pentru ca a fost suficienta grasimea de la pui dar evident orice la supa adaugam 3-4 linguri de ulei.

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu